23. maaliskuuta 2011

Perussettiä


Kaipaatko hyvän teepparin kaavaa lapselle ?


Minä teen näillä:
Vasemmanpuoleinen tähtipaita on Ottobre 3/2010 Sulo Raglanpaita.
Ja oikeanpuoleinen raitapaita on Ottobre 3/2007 Slimfit t-paita.

Kuten nimikin sanoo Slim on mukavan kapeaa mallia,
Sulo ei ole sekään mikään leveä,
taisi olla muutamia millejä leveämpi.
Kummatkin mallit on mielestäni hyvän mallisia ja näyttävätkin hyvältä päällä.
En muutellut kaavoja suuntaan enkä toiseen. Tässä koot 110cm.
(Pääntiet+hiansuut on tehty "oman maun mukaan", ei ohjetta noudattaen.)

9 kommenttia:

Heidi kirjoitti...

Kiitos kaavavinkistä! Tarkoitus olisi kokeilla paitojen ompelua ja peruskaava on ollut etsinnässä.

Unikuu kirjoitti...

sulo on mulla kans se vakkari kaava ja toinen on villi viikinki. tosin teen siten että pidennän kumpaakin reilusti. ja villi viikinkiin hiukan levennän hihansuuta kainalosta lähtien..

kewa kirjoitti...

Ihanan pirteät, minulla on myös samoja keltaista ja turkoosia, kivat ovat yhdessä! Valitettavasti pojat vain ei huoli...

HenNis kirjoitti...

Ihanat paidat, itsekin olen Tuota vasemmanpuoleista testannut ja sillä teen ensi kesän paidat jos ei mitään muuta kivaa tule Ottobren seuraavassa numerossa.

Ja toinen asia, olen antanut sinulle tunnustuksen, käy kopiomassa se blogistani Kangaskaapin kätköistä

n i n n u kirjoitti...

Villi viikinki on mulla vielä kokeilematta, se lehti notkui tuossa iät ja ajat, lopulta sain kaavat kopsattua. Syksypaitoihin jos sitten kokeilis...

Kaisuliina kirjoitti...

Heippa! Sulla on ihana blogi! Tykkään sun ompeluksista ja parasta on että kerrot aina mistä kaava on peräisin. Monessa blogissa ärsyttää kun on ihania ompeluksia ja haluttais tehdä itse samanlainen mutta kaavojen alkuperää ei ole mainittu.
Laitoin sinut suosikkeihini jotta nään aina kun tänne päivittyy jotain uutta!
Ihanaa kevättä!

*marjuska* kirjoitti...

Minä pikaisesti katsoin tuota kuvaa että oletpas pirteän paidan tehnyt kun on etukappalekin kahdesta ihan eri värisestä. :-D Sitten huomasin että kaksi paitaahan siinä olikin. Hups minä.

Tuota Suloa on ollut tarkoitus kokeilla. Juuri on leikkuupöydällä samasta lehdestä ison pojan samanoloinen paita, Beat. Toivottavasti sekin on kapea kun oika on kovin hoikka.

n i n n u kirjoitti...

Kiitos Kaisuliina !
Kiva jos täältä saa napattua ompeluideoita.

Pihla kirjoitti...

käytän ite kans noita kahta kaavaa ja lisäksi sellaista ottobreen paita kaavaa kuin viserrys 4/08. on kans aikas kapea, muistaakseni samanlevyinen kuin slimfit.